Tuesday, April 28, 2009

26 Things That A Perfect Guy Would Do

1. Know how to make you smile when you are down.

2. Try to secretly smell your hair, but you always notice.

3. Stick up for you, but still respects your independence.

4. Give you the remote control during the game.

5. Come up behind you and put his arms around you.

6. Play with your hair.

7. His hands always find yours.

8. Be cute when he really wants something.

9. Offer you plenty of massages.

10. Dance with you, even if he feels like a dork.

11. Never run out of love.

12. Be funny, but know how to be serious.

13. Realize he's being funny when he needs to be serious.

14. Be patient when you take forever to get ready.

15. React so cutely when you hit him and it actually hurts.

16. Smile a lot.

17. Plans a romantic date full of cheesy things he wouldn't normally like to do, just because he knows it means a lot to you.

18. Appreciate you.

19. Help others out.

20. Drive 5 hours just to see you for 1.

21. Always gives you a peck on the cheek when you depart from each others company, even when his friends are watching.

22. Sing, even if he can't.

23. Have a creative sense of humor.

24. Stare at you.

25. Call for no reason.

26. Quit smoking, chewing, drinking, or drugs - just because he loves u that much to quit it.

Friday, April 24, 2009

ingat lah...

Berkata Sayyidina Syeikh Soleh Al-Ja'afari dalam sya'irnya:

"Sesungguhnya jalan yang benar sangatlah mudah untuk dilalui, oleh orang yang mendapatkan nur Ilahi dalam perbuatan dan perkataannya. Mereka melihat jalan lurus terbentang di hadapan matanya, yang tidak ada lagi jalan yang lebih benar dari jalan itu. Jalan itu tidak akan didapati hanya dengan mengingat dan berfikir, atau dengan ajakan dan mengikut hawa nafsu untuk saling berbantahan. Tidaklah para penyeru ke jalan ini mendapatkannya, kecuali dengan hati yang bersih dan menghapus segala yang merosakkannya.."

saya dari golongan al-Haddad...

para alawiyyin, zuriat ayahanda al-Hasan & al-Husin, bonda Fatimah zuriat Rasulullah s.a.w..siapa lagi yang akan menjaga keturunan kita kalau bukan kita sendiri?

Alawiyyin..

Alawiyyin adalah sebutan bagi kaum atau sekelompok orang yang memiliki pertalian darah dengan Rasulullah SAW. Sebutan lain untuk alawiyyin adalah ba'alwi. Ba'Alawi ialah gelar yang diberi kepada mereka yang memiliki keturunan dari Alawi bin Ubaidullah bin Ahmad al-Muhajir bin Isa ar-Rumi bin Muhammad an-Naqib bin Ali al-Uraidhi.
Ahmad al-Muhajir telah meninggalkan Basrah di Iraq bersama keluarga dan pengikut-pengikutnya pada tahun 317H/929M untuk berhijrah ke Hadramaut di Yaman Selatan. Cucu Ahmad bin Isa yang bernama Alawi, merupakan orang pertama yang dilahirkan di Hadramaut. Oleh itu anak-cucu Alawi digelar Ba 'Alawi, yang bermakna Keturunan Alawi. Panggilan Ba 'Alawi juga ialah bertujuan memisahkan kumpulan keluarga ini daripada cabang-cabang keluarga yang lain yang berketurunan daripada Nabi Muhammad. Ba 'Alawi juga dikenali dengan kata-nama Saiyid (Sadah bagi bilangan lebih daripada seorang). Keluarga yang bermula di Hadhramaut ini, telah berkembang dan membiak, dan pada hari ini ramai di antara mereka menetap disegenap pelusuk Nusantara, India dan Afrika.
Habib adalah panggilan khas kepada seorang sayyid dari Hadhramaut yang bernasab kepada Imam Ali Zainal Abidin bin Al-Husain bin Ali. Kesahihan nasab Alawi di pelihara oleh Rabithah Alawiyyin di Jakarta Selatan. Di kalangan saadah Alawiyyin ada yang telah berhijrah pada abad-abad 16 dan 17 Masehi umpamanya bahkan lebih awal lagi ke India dan Indonesia. Daftar nasab mereka mungkin tidak di catat bahkan mungkin hilang sama sekali.

Takrif Aal, Ahlul-bait Dan Zuriat Rasulullah SAW

Ahlul-bait Rasulullah SAW adalah mereka yang paling hampir dengan baginda. Firman Allah SWT: “ Sesungguhnya Allah bermaksud hendak menghilangkan dosa dari kamu, ahlul-bait, dan mensucikan kamu sesuci-sucinya.” (Al Ahzab:33)

Lebih 1,400 tahun semenjak kerasulan Nabi Muhammad SAW, umat Islam di mana-mana pun di dunia ini wajib mengucapkan selawat kepada ‘Sayyidina Muhammad Wa’ala Aali Sayyidina Muhammad’, sekurang-kurangnya dalam solat lima waktu sehari semalam. Dan ganjaran yang amat besar pula dikurniakan kepada umat Islam yang melakukan selawat secara sunat.

Dalam konteks ini, perlulah kita memahami akan siapa sebenarnya yang ditakrifkan sebagai Aal Muhammad SAW seperti yang dimaksudkan dalam selawat tersebut itu. Berlebih lagi melalui hadeeth-hadeeth baginda sendiri, umat Islam telah diperintahkan untuk mencintai, menghormati, memuliakan serta mengikuti teladan baik para Aal Rasulullah SAW yang mukhlisin. Secara garis kasarnya, definisi ‘Aal’ Rasulullah SAW membawa pengertian ahlul-bait, keluarga dan kerabat baginda. Namun, wujud perbezaan pendapat mengenai pengertian ‘Aal’ Muhammad Rasulullah SAW’. Cuma yang menjadi persepakatan ialah tentang beberapa ciri serta kekhususan mereka. Antaranya:

1) Mereka diharamkan menerima sedeqah dan zakat
2) Tidak mewarisi harta Nabi (jika ada)
3) Berhak menerima seperlima bahagian dari harta ghanimah
(iaitu harta rampasan perang)
4) Berhak menerima ucapan selawat


Berdasarkan pada pengamatan akan beberapa pengertian dan tafsir ‘Aal’ Rasulullah SAW mengikut dalil-dalil Quran dan Hadeeth yang menjadi pegangan para alim ulama dan mazhab yang empat, maka dapatlah dibuat pemerhatian dan kesimpulan bahawa ‘Aal’ Rasulullah SAW dapat digolongkan kepada beberapa kategori seperti yang berikut:

Ahlul-bait Rasulullah SAW ( Ahlul-kisa’)

Ahlul-bait Rasulullah SAW merupakan salah satu golongan yang dimaksudkan sebagai ‘Aal Muhammad SAW’. Firman Allah SWT: “ Sesungguhnya Allah bermaksud hendak mensucikan kalian sesuci-sucinya.” (Al-Ahzab:33 ) Sebahagian para ahli tafsir berpegang pada sebuah Hadeeth Sahih riwayat Abu Said Al-Khudri dimana Rasulullah SAW menegaskan:
“Ayat itu turun mengenai lima orang: Aku sendiri, ‘Ali (bin Abu Thalib RA), Fatimah, Al-Hassan dan Al-Hussein.”

Sebuah lagi Hadeeth yang diberi nama Hadeeth Al-Kisa’ diketengahkan oleh Imam At-Tarmizi berasal dari Ummul Mukminin, Ummu Salamah. Beliau menyatakan ; Ayat (Al-Ahzab:33) turun di rumah tinggalku. Ketika itu di rumahku sedang berkumpul ‘Ali, Fatimah, Al-Hassan dan Al-Hussein. Rasulullah SAW kemudiannya menyelimuti mereka dengan sehelai kain kisa (jenis pakaian sangat longgar) sambil berucap : “Mereka itulah ahlul-baitku. Allah telah menghapuskan dosa (kotoran) dari mereka dan telah mensucikan mereka.”

Kedudukan mereka diperkukuhkan dengan kesaksian Abul-Hamara yang diriwayatkan oleh Ibnu Jarir dan ibnu Mardawaih :
“Selama lapan bulan berada di Mekah aku menyaksikan, tiap kali Rasulullah SAW keluar hendak menunaikan solat di masjid, baginda selalu menghampiri ‘Ali bin Abu Thalib di tempat kediamannya. Sambil berpegang pada pintunya baginda berucap: ‘Marilah solat, sungguhlah, Allah hendak menghapuskan kotoran dari kalian, hai ahlul-bait, dan Dia benar-benar hendak mensucikan kalian!’ ”

Kesimpulannya, pengertian ahlul-bait Rasulullah SAW yang membawa erti Sayyidina ‘Ali, Fatimah Az- Zahra, Al-Hassan dan Al-Hussein telah sebulat suara dipersetujui oleh semua ulama salaf dan khalaf serta pakar sejarah Islam. Kedudukan dan martabat Fatimah Az-Zahra, Sayyidina ‘Ali, kedua putera mereka beserta keturunan mereka sebagai ahlul-bait Rasulullah SAW lebih diperkuat dengan turunnya ayat ‘Mubahalah’ 8 kepada baginda yang berhubung kait dengan bantahan kaum Nasrani Najran yang menolak kesaksian Al-Quran mengenai kedudukan Isa a.s putera Maryam.

Peristiwa persetujuan antara perutusan kaum Nasrani Najran dan Rasulullah SAW untuk bersama-sama mengikrarkan permohonan kepada Allah SWT agar menjatuhkan laknatNya kepada pihak yang berdusta, adalah sebagai pilihan yang terakhir bagi mengakhiri perdebatan antara kedua belah pihak mengenai kedudukan Nabi Isa AS putera Maryam itu. Kisah ini diabadikan oleh Allah SWT melalui FirmanNya : “Barangsiapa membantahmu (hai Nabi) tentang dia (Isa putera Maryam), setelah engkau beroleh pengetahuan yang benar (mengenai hal itu), maka katakanlah kepada mereka : Marilah kita panggil (kumpulkan) anak-anak kami dan anak-anak kalian, para wanita kami dan para wanita kalian, diri-diri kami dan diri-diri kalian, kemudian marilah kita sungguh-sungguh memohon kepada Allah, lalu kita jadikan kutukan Allah itu ke atas orang-orang yang berdusta.” (Aali- Imran :61)

Para ahli tafsir dan ahli Hadeeth menjelaskan yang dimaksud dengan ‘anak-anak kami’ ialah Al-Hassan dan Al-Hussein, yang dimaksud dengan ‘para wanita kami’ ialah Fatimah Az-Zahra, dan yang dimaksud dengan ‘diri-diri kami’ ialah Rasulullah SAW dan Sayyidina ‘Ali. Ini berdasarkan hakikat bahawa semasa kejadian tersebut, yang dipanggil oleh Rasulullah SAW menghadiri mubahalah dengan kaum Nasrani Najran, hanyalah Sayyidina ‘Ali, Fatimah Az-Zahra, Al-Hassan dan Al-Hussein.

Takrif zuriat Rasulullah SAW

Zuriat Rasulullah SAW ditakrifkan sebagai keturunan dari ahlul-bait baginda. Lebih tepat lagi, zuriat Rasulullah SAW adalah melalui cucu-cucu baginda Al-Hassan dan Al-Hussein, kerana telah diketahui bahawa kesemua putera Rasulullah SAW telah meninggal dunia semasa masih kecil lagi, dan hanya puteri baginda Sayyidatina Fatimah RA sahaja yang dikurniai keturunan yang hidup sehingga dewasa. Rasulullah SAW pernah menyebut Al-Hassan dan Al-Hussein sebagai ‘putera-putera’ baginda.

Persoalannya, apakah keturunan dari anak perempuan termasuk dalam pengertian zuriat?
Mengenai hal ini ada dua pendapat di kalangan para ulamak.

Imam Ahmad bin Hambal dan Imam Syafi’ee berpendapat bahawa keturunan dari anak perempuan termasuk dalam pengertian zuriat. Mereka mengemukakan hujjah berdasarkan pada Firman Allah SWT yang bermaksud;

“Dan dari keturunannya (Ibrahim), (Kami beri petunjuk kepada) Daud, Sulaiman, Ayyub, Yusuff, Musa dan Harun. Demikianlah Kami beri balas kebajikan kepada orang-orang yang berbuat baik. Dan (dari keturunan Ibrahim juga); Zakariyya, Yahya, ‘Isa dan Ilyas…..” (Al-An’am :84)

Dari ayat ini telah jelaslah bahawa Nabi Isa AS ditakrifkan sebagai mempunyai hubungan salasilah dengan Nabi Ibrahim AS melalui bondanya Maryam. Kerana di atas kekuasaan dan ketentuan Allah SWT, Nabi Isa telah diciptakan tanpa berbapa. Jelaslah dari ayat ini bahawa zuriat juga mencakupi keturunan dari seorang wanita. Di Kelantan, terdapat amalan memberikan prediket ‘Nik’ pada zuriat seorang Syarifah dengan suami orang Ajam (tidak berketurunan Arab). Terengganu dan Pahang pula, meletakkan prediket ‘Wan’ pada kes-kes yang sama. Di Perak, keluarga ahlul-bait mendapat status golongan bangsawan, dan mana-mana Syarifah yang kahwin dengan orang Ajam, boleh meletakkan prediket ‘Megat’ dan ‘Puteri’ pada
anak-anak mereka. Adat Melayu lama ini mungkin berpunca atas pegangan orang-orang Melayu dahulu kala kepada Mazhab Syafiee yang tidak memutuskan nasab Rasulullah SAW pada anak-anak melalui perkahwinan seorang Syarifah dengan suami dari kaum Ajam.

Imam Abu Hanifah pula berpendapat bahawa keturunan dari anak perempuan tidak termasuk dalam pengertian zuriat. Beliau bersandarkan pada kenyataan bahawa keturunan seorang anak adalah melalui nasab bapanya. Kerana itu jika seorang wanita Bani Hasyim berkahwin dengan lelaki yang bukan dari Bani Hasyim, maka anak itu bukan dari Bani Hasyim. Imam Abu Hanifah seterusnya menjelaskan bahawa dalam persoalan keturunan Fatimah RA yang menjadi zuriat Rasulullah, ini sebenarnya merupakan suatu keistimewaan baginda di atas status martabat dan keagungan baginda. Dalam lain perkataan, keturunan Fatimah RA menjadi zuriat baginda Rasulullah SAW hanya disebabkan oleh faktor kemuliaan dan ketinggian darjat baginda yang sama sekali tidak boleh disamakan dengan sesiapapun di dunia ini.

Menanggapi hujjah demikian, Ibnul Qayyim menjelaskan pendapat seperti itu sama sekali tidak boleh diterima pakai, kerana ia merupakan penyamaan antara soal-soal keduniaan dan soal-soal keagamaan,. Bagi mengetahui lebih lanjut akan persoalan ini, dapatlah ditela’ah kitabnya yang berjudul Jala’ul-Afham halaman 177.Banyak Hadeeth Sahih yang mengesahkan tentang keturunan ahlul-bait Rasulullah SAW. Di antaranya ialah dua buah Hadeeth riwayat Imam Ahmad bin Hambal :

“Barangsiapa mencintaiku dan mencintai keduanya itu- yakni Al-Hassan dan Al-Hussein - serta mencintai ibu dan bapa mereka, yakni Fatimah Az-Zahra dan Sayyidina ‘Ali -kemudian ia meninggal dunia sebagai pengikut sunnahku, ia bersamaku di dalam syurga yang sedarjat.”

“ Pada hari kiamat aku akan menjadi syafi’ (penolong) bagi empat golongan. Yang menghormati keturunanku; yang memenuhi keperluan mereka; yang berupaya membantu urusan mereka pada waktu diperlukan dan yang mencintai mereka sepenuh hati.” Dalam sebuah hadeeth Al-Hakim berasal dari Zaid bin Arqam RA, Rasulullah SAW
menegaskan antara lain;
“ …Mereka (ahlul-bait) adalah keturunanku, dicipta dari darah dagingku dan dikurniai pengertian serta pengetahuanku. Celakalah orang dari umatku yang mendustakan keutamaan mereka dan memutuskan hubungan denganku melalui (pemutusan hubungan dengan) mereka. Kepada orang-orang seperti ini, Allah SWT tidak akan menurunkan syafaatku (pertolonganku).”

Monday, April 13, 2009

main..main jugak..tp I.S.L.A.M jgn lupa ok! read this..=D

1. KITA BERTANYA : KENAPA AKU DIUJI?
AL-QURAN MENJAWAB
"Apakah manusia itu mengira bahawa
mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami
telah beriman," sedangkan mereka tidak
diuji? Dan sesungguhnya Kami telah
menguji orang-orang yang sebelum mereka,
maka sesungguhnya Allah mengetahui
orang-orang yang benar dan sesungguhnya
Dia mengetahui orang-orang yang dusta."
-Surah Al-Ankabut ayat 2-3


2. KITA BERTANYA : KENAPA AKU TIDAK
DAPAT APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN?
AL-QURAN MENJAWAB
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu
padahal ia amat baik bagimu, dan boleh
jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal
ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui
sedang kamu tidak mengetahui."
-Surah Al-Baqarah ayat 216

3. KITA BERTANYA : KENAPA UJIAN SEBERAT
INI?
AL-QURAN MENJAWAB
"Allah tidak membebani seseorang itu
melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
-Surah Al-Baqarah ayat 286

4. KITA BERTANYA : KENAPA RASA KECEWA?
AL-QURAN MENJAWAB
"Janganlah kamu bersikap lemah, dan
janganlah pula kamu bersedih hati,
padahal kamulah orang-orang yang paling
tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang
yang beriman."
-Surah Al-Imran ayat 139

5. KITA BERTANYA : BAGAIMANA HARUS AKU
MENGHADAPINYA?
AL-QURAN MENJAWAB
" Wahai orang-orang yang beriman!
Bersabarlah kamu (menghadapi segala
kesukaran dalam mengerjakan
perkara-perkara yang berkebajikan), dan
kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada
kesabaran musuh, di medan perjuangan),
dan bersedialah (dengan kekuatan
pertahanan di daerah-daerah sempadan)
serta bertaqwalah kamu kepada Allah,
supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan)."

6. KITA BERTANYA : BAGAIMANA HARUS AKU
MENGHADAPINYA?
AL-QURAN MENJAWAB
"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah)
dengan jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang
itu amatlah berat kecuali kepada
orang-orang yang khusyuk"
-Surah Al-Baqarah ayat 45

7. KITA BERTANYA : APA YANG AKU DAPAT
DARIPADA SEMUA INI?
AL-QURAN MENJAWAB
"Sesungguhnya Allah telah membeli dari
orang-orang mukmin, diri, harta mereka
dengan memberikan syurga untuk
mereka...... "
-Surah At-Taubah ayat 111

8. KITA BERTANYA : KEPADA SIAPA AKU
BERHARAP?
AL-QURAN MENJAWAB
"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan
selain dariNya. Hanya kepadaNya aku
bertawakkal."
-Surah At-Taubah ayat 129

9. KITA BERKATA : AKU TIDAK DAPAT TAHAN!
AL-QURAN MENJAWAB
"... ..dan janganlah kamu berputus asa
dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada
berputus asa dari rahmat Allah melainkan
kaum yang kafir."
-Surah Yusuf ayat 12


Wednesday, April 8, 2009

Heaven by Bryan Adams yg hensem..hehe

Oh, thinkin' about all our younger years
There was only you and me
We were young and wild and free
Now nothin' can take you away from me
We've been down that road before
But that's over now
You keep me comin' back for more

Baby you're all that I want
When you're lyin' here in my arms
I'm findin' it hard to believe
We're in heaven
And love is all that I need
And I found it there in your heart
It isn't too hard to see
We're in heaven

Oh, once in your life you find someone
Who will turn your world around
Bring you up when you're feelin' down
Yeah, nothin' could change what you mean to me
Oh, there's lots that I could say
But just hold me now
'Cause our love will light the way

I've been waitin' for so long
For somethin' to arrive
For love to come along
Now our dreams are comin' true
Through the good times and the bad
Yeah, I'll be standin' there by u..

Monday, April 6, 2009

30 PERKARA TENTANG WANITA YG BUAT LELAKI KOMFIUS.

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.
2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.
3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).
4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.
5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!
6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.
7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.
8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.
9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.
10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.
11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.
12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit, semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.
13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan.
14. Jika kamu menyukai sorang wanita, cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.
15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.
16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya.
17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!
18. Selepas sorang gadis jatuh cinta, dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.
19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis ,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.
20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,b enda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.
21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!
22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.
23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.
24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.
25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.
26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..
27. Senjata wanita adalah airmata!!
28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah, bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.
29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya! So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah. ..
30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Wednesday, April 1, 2009

Dead & Gone

Oh, I been traveling on this road too long (too long)
I'm just tryin' a find ma way back home (back home)
The old me is
Dead and gone
Dead and gone
And oh, I been traveling on this road too long (too long)
I'm just tryin' a find ma ways back home (back home)
Before he's
Dead and gone
Dead and gone
Dead

Ever had one of them days
Wish you would a stayed home
Run into a group of niggas who getting they hate on
You walk by
They get wrong
You reply
Then shit get blown way out a proportion
Way past discussion
Just you against them
Pick one, then rush 'em
Afraid that you would get yours
Hear this now
They don't wanna stop there
Now they bustin'
Now you gushin'
Ambulance rushin' you to the hospital
Wit a bad concussion
Punched yo head four times
But it hit yo spine
Now you way down
In a wheelchair, bound
Never mind that now you lucky to be alive
Just think it all started
You fussin' wit three guys
Nigga pride ain't a way
But yo pride is the way you fuck around
Get shot down in a day
Niggas die every day, all of the bullshit
Dough money, dice game
Frontin' that hood shit
Could this be because of hip-hop music
Addicted the ones with the good sense
Now usually
Niggas don't know what to do when
They back against the wall
So they just start shootin'
For red or for blue or for blow, I guess
From bank-head up to yo projects
No mo stress now I'm straight
Now I get it
Now I take
Time to think before I make mistakes
Just for ma family sake
That part of me left yesterday
The heart of me is strong today
No regrets, I'm blessed to say
The homie dead and gone away

Oh, I been traveling on this road too long (too long)
I'm just tryin' a find ma way back home (back home)
Before he's
Dead and gone
Dead and gone
And oh, I been traveling on this road too long (too long)
I'm just tryin' a find ma ways back home (back home)
Before he's
Dead and gone
Dead and gone
Dead

I ain't nevva been scared
I lived through tragic situations
Could a been dead, looking back at it
Most of that shit didn't even have to happen
But you don't think about it when you out there trappin'
In apartments hangin'
Smoking and reppin'
Niggas start shootin'
Next thing you know, we cappin'
End up locked up
Then didn't even get mad
Thinking 'bout, damn, what a life I had
Most of that shit look back, just laugh (ha)
Some shit still look back, get sad (man)
Maybe ma homeboy would still be around
Hadn't I hit the nigga in the mouth that time
I won that fight, lost that war
I could still see ma nigga walkin' out that door
Who'd thought I nevva see Falon no more
Got enough dead homies, I don't want no more
Cost a nigga his jaw
Cost me more
I then took that ass whoopin' now, for sure
Now I think before I risk ma life
Take them chances to get ma strike
A nigga put his hands on me, all right
Otherwise stand there, talk shit all night
'Cause I hit you, and you sue me
I shoot you, get locked up
Who me
No mo stress, now I'm straight
Now I get it
Now I take
Time to think before I make mistakes
Just for ma family sake
That part of me left yesterday
The heart of me is strong today
No regrets, I'm blessed to say
The homie dead and gone away